torsdag den 29. oktober 2009

Halloween

Jeg er vild med at pynte op! Og i 2001 blev søn og jeg enige om at vi manglede pynt og (u)hygge i efteråret, så vi blev enige om at vi godt måtte indføre Halloween, hvis det ikke kostede noget. Vi satte os hver aften i en hel uge og klippede og klisterede og det blev SÅ fint. Troldegrene med hjemmelavet pynt:
og søns stående papfigurer
Har du lyst til selv at svinge saksen, så er vores skabeloner til fri afbenyttelse. Man skal bare bruge sort, hvidt og orange karton og en smule tålmodighed.

Et par uger før Halloween (den 31. oktober) pynter vi stuen op og skærer græskar, i år blev det til to stk. Det ene skåret som Jack fra Nightmare before Christmas (søns idé) og det andet skar søn selv - et herligt fjollet grin. De står i mørket midt på terrassen og lyser (u)hyggeligt op. Dette er fra forrige år:
Efterhånden har vi været heldige at finde lysestager og lignende til 5 og 10 kr., efter butikkernes fejlslagne forsøg på at indføre Halloween i Danmark. :)
Vi inviterer et par venner til middag på selve dagen og de mødes af et selvlysende skelet på hoveddøren og et mindre keramikgræskar med lys i.
Og jeg pynter selvfølgelig mig selv med med passende smykker:

Glædelig Halloween!
Og vær nu ikke sådan en Grinch - alle vores højtider jo snuppet fra andre lande. :)

5 kommentarer:

  1. Brugte jeg øreringe, ja så ville nogle magen til dine straks blive købt. De hitter alt dit øvrige Halloweens med flere længder ;-)

    SvarSlet
  2. ->Tak anjoe. De er såmænd fundet på eBay til ikke særligt mange penge, der er simpelthen tonsvis af flotte Halloween smykker at vælge imellem. :)

    SvarSlet
  3. Det orange sæt er meget flot!

    Men vi er for en gangs skyld dybt uenige. Jeg nægter at acceptere Halloween! Hvad er der i vejen med Allehelgensaften, om jeg må spørge?

    SvarSlet
  4. I haven't any idea what your post said, my Danish being non-existant, but was curious, do you celebrate Halloween? And thank you so kindly for my birthday wishes. I hope all is well with you and I must say, what a car you have!

    SvarSlet
  5. -> Rasmine, jamen, det er da herligt vi for en gang skyld ikke er enige! :) Der er vel ikke noget i vejen med Allehelgensaften, jeg er bare forelsket i alle de orange græskar med lys i. Jeg synes farver er vidunderlig her i efteråret.

    -> Donna, I know you don't understand Danish, but thank you so much for your visit. I'll write you a mail with my Halloween traditions soon.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...