onsdag den 26. maj 2010

Græsted Veterantræf

Vi var til veterantræf i Græsted hele pinsen, dvs. søndag og mandag og det var HERLIGT! :) Jeg tog som sædvanligt en halv million billeder og selv efter at ha' slettet de sædvanlige ca. 400.000 af dem, var der mange tilbage. Jeg har sorteret en del fra her, og det blev faktisk ikke så mange bil-billeder, for der var så meget andet jeg vil vise jer. Måske jeg orker en anden blogpost med bilbilleder snart, vi får se. Husk at alle billederne kan klikkes op i større format.

Græsted Veterantræf kan varmt anbefales, det er kæmpestort og meget alsidigt. Den første dag parkerede jeg Lille Dyt i afdelingen for biler og mc, mine forældre holdt med fars gamle Chevy Stepside truck med camper på hos amerikanerbilerne. Her holder han i rækken:

Når man har en Fiat 500 bør ens Wunderbaum naturligvis være med Luigi fra Cars:

Hvad gør man når man har TO fine gamle biler? Man høvler selvfølgelig den ene på et fejeblad og lader den anden trække den - genial løsning:

På pladsen var der også et veteran-tivoli, alt var gammelt, her en fin isbod:

Jeg var ret vild med denne fine forlystelse, i forgrunden kører en af de kæmpestore dampmaskiner:

Forlystelserne på tivoliet blev drevet af gamle maskiner som denne:

Fantastisk og meget stor dampmaskine, jeg har stillet min mor ved siden af den så I kan få en fornemmelse af dens imponerende størrelse:

Og her er jeg i egen høje person (ca. 166 cm):

Sådan nogle damp-slamberter kræver noget kul for at køre rundt hele dagen:

Veterandykkerudstyr - jeg skulle ikke nyde noget:

Men det var der andre der gjorde! Der var simpelthen gravet et kæmpehul og så var der modige sjæle som iførte sig alt udstyret og dykkede ned i hullet:

Der var en meget stor army-udstilling og der var jævnligt "krig" i løbet af dagen. Denne tank vejede 45 tons, havde en 38 liters motor med 850 hk - det var en ordentlig bandit som larmede så det rungede i kraniet:

Der var en afdeling med gamle motorer, her en "motorsav" af ældre dato:

Og der var arbejdende håndværkere. Ham her var vældig sød og har lovet at lave mig et par træsko præcis i min størrelse med sælskind på for sølle 200 kr.:

Og senere på eftermiddagen blev ungerne trætte og tog sig en lur midt imellem alle maskinerne som både larmede og lugtede, her en dreng i en klapvogn og en pige på et tæppe på jorden:

Der var et kæmpe-kræmmermarked og også et stumpemarked, på kræmmermarkedet var der en sjov forlystelse jeg aldrig har set før. Et lavt bassin med kæmpestore gennemsigtige badebolde, som ungerne blev puttet ind i - det så virkelig skægt ud og der var også kilometerlang kø dagen lang:

Der var en kanonkonge, som blev skudt af to gange om dagen. Han blev ironisk nok sponseret af en begravelsesforretning:

Der blev også bygget et meget fint bil-sandslot:

"Klokken er mange, du' tagen te' fange!". Ægte panserbasser med overskæg og mave patruljerede hele dagen, søn slap dog for at ryge i kasjotten.

På andendagen holdt Lille Dyt i amerikaner-afdelingen, her ses han fra fars camper:

Senere på dagen parkede hans lillebror, Corvetten lige bag ham. Mange kalder Opel GT'en for en "mini-Corvette", i virkeligheden er det Corvetten som er en "Maxi-GT", da GT'en kom først, men det bryder amerikanerbilsfanatikere sig ikke om at høre:

Så jeg kan varmt anbefale at besøge Græsted Veterantræf til næste pinse, der er virkelig noget for enhver smag. Stemningen var helt i top, selvom det var hundekoldt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...