torsdag den 9. februar 2012

Kickoff i Dubai

Jeg ved godt at det her ikke er stedet at lufte feriebilleder, men jeg har lige været til det mest fantastiske kickoff i Dubai med mit firma, som jeg er NØDT til at dele med jer. Forbered jer på at blive R-misundelige! :)

Det var fire utroligt hektiske og komprimerede dage - jeg skal love for at vi fik én på opleveren og var godt trætte da vi kom hjem. Vi fik fantastisk mad og festede hver nat, vi dansede og snakkede og krammede og blev utroligt go’e venner på tværs af afdelingerne.

Første dag besøgte vi først det nye Dubai og blev derefter sejlet med taxabåde til det gamle Dubai, hvor vi traskede rundt på markedet. Det var kedeligt. Jeg havde tænkt mig at købe krydderier med hjem, men da der lugtede temmelig meget af tis, droppede jeg det. Der var selvfølgelig mange butikker med krydderier:

Og så var der mange butikker med pynteting til hjemmet:
Det var så ufatteligt smagløst, så man ikke kan forestille sig det.

Derefter tog vi til Dubai Mall, som er verdens største indkøbscenter, hvor jeg fløj rundt med en kollega for at købe sko. Hun fik kun købt et par, mens jeg fik begrænset mig til to par.

Senere på eftermiddagen skulle vi op i Burj Khalifa, som er verdens højeste bygning:
Alt er større og dyrere i Dubai, man kan simpelthen ikke forestille sig hvor rigt og prangende der er, når man ikke har været der.

Kaliffen er 828 meter høj, og består af 164 etager, hvor man som turist kan køre op til 124. etage.

Og her står jeg:

Der er dælme langt ned fra 124. etage:

Senere på aftenen var der springvandshow, som også var utroligt stort – jeg har aldrig set noget lignende. Forestil dig vand som danser mavedans!

Næste dag var der kickoff på hotellets plæne, beach volley på stranden og resten af dagen havde vi for os selv. Jeg lå bare og læste ved pølen. Om aftenen skulle vi spise på Buddha Bar, men inden da annoncerede vores direktør at der var en ændring i programmet. Vi blev såmænd ”bare” kørt ud til Burj Al Arab hotellet, verdens eneste syvstjernede hotel, som er formet som et sejl! Der sad vi så og drak dyr champagne og tog tusind billeder. Vi måtte frit vælge en ekstra drink til fra barkortet.

Da vi kom ned og skulle køre videre var bussen erstattet af Hummer limoer:
Det er et helt utroligt firma jeg arbejder i!

Næste dag havde vi det meste af dagen for os selv. Jeg trængte til lidt privatliv, så jeg traskede alene ud af strandpromenaden, hvor jeg bemærkede bilerne. Der var ingen biler der var mere end tre år gamle, og hver tredie bil var en luksusbil. Man hørte hele tiden V8- og Porsche-lyd. Der var Ferrari, Lambourghini, Camaro, Rolls, Porsche, Mustang, Hummere og andre store dyre øser over det hele:

Om aftenen skulle vi på jeep-safari, og det var bare sjovt. Vi kørte en times tid og endte i ørkenen. Her står jeg in the middle of no where:

Otte Toyota’er ræsede os rundt i sandet, det var ligesom at køre i rutchebane.

Vi gjorde holdt midt i ørkenen og drak champagne på puder og ægte tæpper:

For derefter at blive kørt til en teltlejr, hvor vi fik arabisk middag:

Det bli’r ALDRIG hverdag på jobbet igen!

6 kommentarer:

  1. Det lyder, som om du fik lært to ting: 1) at drikke champagne 2)at begrænse dine skoindkøb. Kun to par? imponerende!

    SvarSlet
  2. -> Rasmine, ja, jeg har for første gang smagt champagne jeg rent faktisk brød mig om, og jeg er MEGET stolt af mig selv mht. til min skobegrænsning. Men nu havde jeg også en lille kuffert med. Rigtig go' weekend. :)

    SvarSlet
  3. Wow, helt fantastisk at læse Sanne - sikke en oplevelse det må have været. Jeg har en veninde, hvis datter er ved at flytte til Dubai, og nu kan jeg fremover se det hele for mig.

    Rigtig god weekend!

    SvarSlet
  4. -> Madame, ja, jeg kunne virkelig godt tænke mig at komme tilbage og bruge noget mere tid. Rigtig go' weekend til jer begge. :)

    SvarSlet
  5. Du har forhåbentlig skrevet dig bag øret, hvad det var for en champagne - jeg er jo også champagnehandicappet. Vi kan måske drikke en flaske af det sammen engang, hvor vi har noget stort at fejre :-)

    SvarSlet
  6. -> Rasmine, nej, jeg så desværre ikke hvad det var for een, men jeg er bange for at jeg ikke har råd til den under alle omstændigheder. ;)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...