torsdag den 31. januar 2013

På besøg hos Kongen!

For et par uger siden var jeg på besøg hos Kongen! Jeps, Elvis, the King! Som gammel Elvis fan har jeg i flere år ønsket mig at besøge Elvis Museet i Randers, hvor en af verdens største Elvis samlinger faktisk befinder sig i en kopi af Graceland, Elvis' hus. Jeg havde fået et hotelovernatning i julegave af mit firma og så var det jo bare at komme afsted.

Her står jeg ved indgangen, portene er en nøjagtig kopi af Elvis' egen indgang til Graceland:

Og her står jeg ved siden af Kongen:
Elvis var 184 cm høj, så han var næsten 20 cm højere end mig. Jeg var slet ikke klar over at han var så høj.

Og her står jeg foran kopien af Graceland, det er meget flot lavet:

Ejeren har samlet mange helt utrolige ting, jeg synes det er meget imponerende at en dansk mand i Randers ejer så mange effekter. Her er det masterbåndet fra en jam-session mellem Elvis, Carl Perkins, Johnny Cash og Jerry Lee Lewis:
Det er da for vildt!

Her kan I læse mere om Million Dollar Quartet, som den helt utrolige jam-session kaldes:

Kronjuvelen i hans samling er denne hvide læderdragt, som har kostet omkring en million kroner:

En af hans nyanskaffelser er Elvis' hemmelige telefon fra The Jungle Room, kamufleret som en cigaræske:

Og han havde begge Mester Jakel-dukkerne fra G.I. Blues filmen, der hvor Elvis går op og synger Muss i Denn:

Elvis' smykker og meget smarte digitalur:

Og verdens mest kostbare plade, hvor der ikke engang synges:
Som han skriver "Good luck in your quest for one!".

Jeg var nødt til at købe en souvenir med hjem - valget faldt på denne lille vinyl-samling, de seks singler Elvis udgav på Sun Records, som var hans første pladeselskab, og så er de endda blå:

Er man bare en lille smule fascineret af Elvis og i nærheden af Randers, bør man besøge Graceland - man spiser også vældig godt i restauranten.

6 kommentarer:

  1. Det var meget spændende at læse!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Madame, og rigtig go' weekend. :)

      Slet
  2. Hvor ser det fedt ud. Kunne også godt tænke mig at besøge museet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne-mus, det kan varmt anbefales, hvis man altså bare er en smule til Elvis, nu er jeg jo halvtredsernørd. Rigtig go' weekend, søde. :)

      Slet
  3. Det er imponerende, at en dansker har samlet så mange Elvis-ting - og har bygget en kopi af Graceland. Jeg må også over at se museet en dag. Det må være stort at stå så tæt på noget, som Elvis har ejet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er også meget imponeret, jeg aner ikke hvordan han bærer sig ad. Og han ved utroligt meget om alle tingene, så det er bestemt interessant og et besøg værd. :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...