torsdag den 11. april 2013

ALT for Damerne, april 1958

Så er har jeg scannet en omgang ALT for Damerne fra april 1958 til jer.
Det var en tyk udgave, så I må nøjes med første halvdel. Husk at alt kan klikkes op i større format.

Lad os starte med tidens hattemode, som skal være bløde og bøjelige:

Den blomstrede er superfin og jeg er vild med halskæden med den store knude:

Hvis man har påklædningsproblemer er her råd at hente:

Hvis man boede inde midt i en storby var drømmehuset helt sikkert en bondegård som denne på landet:

Men hvem ville mon ikke "nøjes" med et fantastisk elementkøkken som dette:

Jeg kan godt forstå hun ser glad ud, for det er da superfint.

Hvis I mangler inspiration til strikkepindene er her en moderne sennepsgul og lodden sag:
For sådan en må vi ha'.

Opskriften er i større format end jeg plejer at lave billederne, så I rent faktisk kan bruge den. Jeg har dog ingen anelse om hvordan man gør med garnet, som jo helt sikkert ikke findes mere.

Skønhed interesserer alle damer:



For vi kan alle blive kønnere:
Rart at vide at der er håb!

Videre til reklamerne, som jeg jo elsker, og hvor der bestemt også er råd at hente for skønhedsinteresserede, her Vitaline med de blændende formler:

Og endelig en mascara reklame. De er sjældne og kan minde os alle om hvor nemt det er at komme mascara på i vore dage:

Shampooreklamer er der altid en del af, for det var dengang hvor det at vaske hår rent faktisk var en undskyldning:
Elida sørger for at han bli'r stolt af sin kone, og er det ikke hustruers højeste ønske?

Det skønneste hår i verden lover Lustre-Creme Shampoo:
Flasken ville såmænd være nok til at jeg købte produktet.

Mens noget hår skulle skinne og gøre ægtemanden stolt, skulle andet bare VÆK og det i en fart:
Det klarer Veet på tre minutter.

En reklame for noget som nok ikke ret mange i vore dage aner hvad er:
Stivelse, som dufter frisk. Så tøjet ser ud som nyt og skørterne strutter som de skal.

6 kommentarer:

  1. Sanne, jeg kan godt huske crackfree, og det var ikke ret godt, for festonskørterne blev ikke ret stive. Der duede kun kartoffelmel!! :-)
    Skønt med et tilbageblik til barndommens dage...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kisser. Ja, jeg har også hørt at det ikke var så godt, men har heldigvis ikke selv bøvlet med det. Min mor snakker også om kartoffelmelet, og at hun en enkelt prøvede sukker, men så klistrede skørtet fast på benene af hende. :) Rigtig go' weekend.

      Slet
  2. Jeg elsker, når du viser gamle numre af Alt for damerne frem, Sanne - det er et herligt gensyn med min barndom!

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvtak, det er jeg glad for at høre. Og jeg har lige investeret i en mægtig samling, så det bli'r nok et fast månedligt indslag fremover. :)

      Slet
  3. Fabelagtigt! Elsker den slags skønhedstips...inkl. underholdningsværdien.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har det på samme måde. Det er supercharmerende og ind imellem er der faktisk et reelt og stadig brugbart tip. :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...