torsdag den 9. januar 2014

I halvtredserne ...

Jeg blev 50 den 26. november sidste år, så nu er jeg officielt GAMMEL! Suk! Men det skulle fejres, og det blev det på ægte halvtredsermaner, for når nu jeg er vild med halvtredserstilen er det jo nærliggende at holde en halvtredserfest.

Jeg havde dækket bord med efterårstema:
Æbledekorationerne var supernemme at lave med en kernehusudstikker og var ret søde på bordet:

Sådan så kuverten ud, med en singleplade som bordkort:

Vi fik "flyversjusser" som velkomstdrink:

Og hvordan så vi ud? Her er gangsterbossen og hans dulle, aka søde ægtemand og jeg:
Kjolen købte jeg i Tyskland i sommers for 150 kr. og capen er ægte gammel. Mine gennemsigtige Askepot sko af pleksi glas er også fra halvtredserne.

Buddy Holly var også inviteret, i skikkelse af søn:

Min gudesmukke søster og hendes mand:
Hun havde købt ny kjole og fået håret sat af en frisør, så man sige at der var gjort noget ud af det.

Min søde forældre, som så ud præcis som de gjorde i halvtredserne:
Især far bli'r åbenbart ikke ældre, det var også ham som sled mest på dansegulvet. Bemærk at han har taget T-shirten omvendt på, det siger han at det var smart at gøre, da han var teenager. Og cigaretpakken i det oprullede ærme er også præcis som dengang. Mors kjoler var altid strammet ind af et bredt bælte, og hun fortæller især om et rødt et, som passede far om hovedet, så han kendte hendes bæltestørrelse.

Dolores del Rio og Blues Brothers, i skikkelse af vores gode venner:

Min skønne veninde havde været i en halvtredserbutik og købt et fint og ægte outfit:

Min smukke niece havde lånt kjole og bælte af mig og så fantastisk ud:
Hendes kæreste var i skræddersyet habit fra Thailand, det er nogle fine unge mennesker vi har i familien.

Tre af mine kolleger, som uden at have planlagt det matchede hinanden fint:
Jeg er vild med den rødprikkede "klokke", som Hanne kaldte kjolen.

Og en fjerde kollega som også så korrekt og supersød ud:

Søskendekærlighed - bror og jeg:
Jeg havde mine fuldstændigt fantastiske arvesmykker på.

Brors gave til mig var at spille plader hele aftenen, så vi hørte kun vinyl fra start til slut:
Jeg havde købt lidt gamle plader i en genbrugsbutik, til at pynte op med.

Og jeg fik overvældende mange gaver, nogen havde endda pakket gaverne ind i halvtredser stil:

Jeg fik så mange at jeg slet ikke kunne hverken overskue eller begribe det, men vil da lige vise et par af de mere specielle frem her:
En taske der ligner et sammenfoldet blad, sikkert fra tresserne - som mine forældre havde fundet i Stege på Møn. Sådan een har jeg ønsket mig i mange år, men har altid syntes at de var for dyre på nettet. Så det var en herlig overraskelse.

To skønne gamle brocher fra en af mine søde kolleger, hvis mormor havde en kjolebutik i fyrrerne og halvtredserne:
De er nye-gammel-lager, og den ene har stadig prisskilt på: 18 kr., hvilket min far siger har svaret til en ugeløn i fyrrerne. Dem er jeg utroligt glade for.

Og en fuldstændig fantastisk gave af søde ægtemand:
Pladespilleren over alle pladespillere - en Rega RP3. Jeg har ønsket mig RP1'eren i mange år, og så overraskede han mig med RP3'eren, for som han sagde "jeg spiller jo plader hver dag". Tak, skat! :) Den allerførste plade der blev spillet er Elvis Presleys Moody Blue, som har en fuldstændig fantastisk lyd.

Og hvordan så mine negle ud, spørger I:
De var faktisk ret simple, for jeg ville ikke bare lave kedelige røde negle, som i halvtredserne, men fandt i stedet en hvidguldslak, som matchede kjolen ret godt, nemlig Essies Beyond Cozy. På ringfingeren har jeg lavet et fødselsdagsflag med tape, den hvide er fra Depend og den røde er min yndlingsrøde: Color Clubs Ruby Slippers.

Det var en skøn aften hvor jeg havde indstillet fluxkondensatoren til 1956 og festede i den stil, som jeg altid har været mest forelsket i.

Tak til alle mine fine gæster for en dejlig aften, og specielt tak til søster for at ha' taget alle de gode billeder. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...