torsdag den 25. september 2014

Kate Spade kopi

Da jeg var i Paris så jeg denne fuldstændigt fantastiske taske fra Kate Spade:
Kate Spade Marcelle clutch tutorial
En racerbils-clutch, men ak, alt alt for dyr.

Så jeg tænkte om jeg kunne lave mig en selv. Jeg havde en metalæske med hængslet låg, som Søde Ægtemand borede en masse små huller i langs kanten:
Kate Spade Marcelle clutch tutorial
Han bemærkede tørt at det er de mærkeligste ting han bli'r sat til.

Jeg lavede først en papirsskabelon som passede, før jeg klippede i stoffet:
Kate Spade Marcelle clutch tutorial

Det ternede stof er en ældgammel firserkjole, jeg dælme ikke har tænkt mig at tage på igen:
Kate Spade Marcelle clutch tutorial
Sørg for at mønstret passer godt med ternerne, før du klipper.

Jeg valgte at sy stoffet på æsken, derfor alle de mange huller:
Kate Spade Marcelle clutch tutorial
Og jeg har selvfølgelig syet med henholdsvis sort og hvid tråd. Man kunne også lime stoffet på, men jeg var bange for at det ikke ville være hverken pænt eller holdbart i længden.

Tasken skal også fores indeni, jeg valgte grønt som matcher min lille bil:
Kate Spade Marcelle clutch tutorial
Jeg har igen lavet en skabelon til låg og bund. Siderne er bare en lige strimmel.

Det har jeg monteret med dobbeltklæbende tape (puder), som jeg har klippet i små stykker og fordelt:
Kate Spade Marcelle clutch tutorial

På samme vis i låget:
Kate Spade Marcelle clutch tutorial

Og her er så det færdige resultat:
Kate Spade Marcelle clutch tutorial
Som jeg selv synes er blevet fint og brugbart.

Og her er tasken indeni:
Kate Spade Marcelle clutch tutorial

Min taske rummer mobil, læbestift, kam og en minipung. Jeg sluttede med at spraye den grundigt uden på med silikonespray, så den ikke så let bliver snavset.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...